Puitesopimukset päättyvät 30.11.2020 – näin varmistat, että asunnossa on sähköt vuokralaisen vaihtuessa

02.10.2020 - 14:47

Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy:n puitesopimukset päättyvät 30.11.2020.

Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy luopuu puitesopimuksista, joissa vuokrahuoneiston sähkönmyyntisopimus ja sähköverkkosopimus ovat siirtyneet automaattisesti vuokranantajalle, kun vuokralainen on irtisanonut sähkösopimuksensa ja vuokra-asunto on tyhjillään. Puitesopimuksesta on laadittu aina oma sopimuksensa ja sen päättymisellä ei ole vaikutusta muihin voimassa oleviin sähkösopimuksiin.

Muutoksen syynä on tarve uudistaa ja yhdenmukaistaa vanhentuneita sopimuskäytäntöjä ja valmistautua sähkömarkkinoiden tiedonvaihdon prosessien muutoksiin tulevina vuosina. Puitesopimuksia ei tarjota enää 30.11.2020 jälkeen.

Näin varmistat, että asunnossa on sähköt vuokralaisen vaihtuessa

Sähköntoimitus asuntoon ei katkea, kun vuokralainen tai asunnon omistaja tekee asuntoon uuden sähkösopimuksen alkamaan heti edellisen sopimuksen päätyttyä.

Sähkösopimuksen tekeminen on helppoa ja nopeaa, ja se onnistuu ottamalla yhteyttä valittuun sähkönmyyjään. Kun sopimus sähkönmyyjän kanssa on tehty esimerkiksi puhelimitse tai netissä, sähkönmyyjä hoitaa asiakkaan puolesta kaikki tarvittavat sopimusasiat mukaan lukien sähköverkkosopimuksen paikallisen sähköverkkoyhtiön kanssa. Asiakkaan on vain muistettava tehdä sähkösopimus hyvissä ajoin ennen toivottua sopimuksen alkamisajankohtaa. Suosittelemme tekemään sopimuksen 14 vuorokautta ennen sopimuksen alkupäivää.

Sähkömarkkinoiden menettelytavan mukaan sähköt on katkaistava sellaisista kiinteistöistä, joissa ei ole voimassaolevaa sähkösopimusta. Sähköjen katkaisut ja kytkennät tekee paikallinen jakeluverkonhaltija eli jakelualueellamme Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy. Sopimuksen päättyessä sähköt katkaistaan myös talviaikana. Verkonhaltija ei ole vastuussa sähköjen katkaisusta mahdollisesti aiheutuvista vahingoista.

Sähköjen kytkennöistä peritään Oulun Energia Siirto ja Jakelu Oy:n palveluhinnaston mukainen maksu. Varmistamme aina asiakkaalta, että sähköjen kytkentä voidaan tehdä turvallisesti.

Asiakaspalvelumme vastaa mielellään kaikkiin puitesopimusten päättymistä koskeviin kysymyksiin numerossa 08 5584 3100 (mpm/pvm) tai sähköpostitse osoitteessa osm@pohjoistavoimaa.fi.

 


 

Kaikki uutiset