Muista ilmoittaa muutosta

31.10.2013 - 10:36

Sähkösopimuksista huolehtiminen on yksi tärkeimmistä asioista muuton yhteydessä. Välttyäkseen yllätyksiltä ja lisäkuluilta vanhat sopimukset kannattaa irtisanoa ja tehdä uudet viimeistään kaksi viikkoa ennen muuttoa. Samalla sovitaan minä päivänä sähköt tulee olla kytkettynä uuteen kotiin. Pois muuttaessa on hyvä muistaa, että sopimukset eivät pääty automaattisesti, vaan ne pitää irtisanoa. Pahimmillaan sopimuksen haltija voi joutua maksamaan uuden asukkaan sähkönkäytöstä pois muuton jälkeen.

Sopimuksettomista kohteista katkaistaan sähkötSopimuksettomista kohteista katkaistaan sähköt. Katkaisusta ei lähetetä erillistä ilmoitusta, koska verkkoyhtiöllä ei ole tietoa uusista asukkaista. Lisäksi nopeutetusta kytkennästä peritään verkkoyhtiön hinnaston mukaiset maksut.  Maksuton kytkentäpäivä määräytyy sen mukaan milloin sopimus on käsitelty asiakaspalvelussa.

Näin teet muuttoilmoituksenVoit tehdä muuttoilmoituksen monella tavalla. Sähköisesti tehdyt sopimukset pyritään käsittelemään 2-5 arkipäivän kuluessa. Jos muutto on jo lähellä, soittamalla asiakaspalvelunumeroomme 010 287 7800 sopimuksesi käsitellään nopeammin.

Tee sähkösopimus. Olitpa nykyinen asiakkaamme tai uusi, muuttoilmoitus hoituu samalla, kun teet sähkösopimuksen uuteen kotiisi.

Energiatilillä. Jos olet nykyinen asiakkaamme, voit tehdä muuttoilmoituksen Energiatilillä kirjautumalla sisään omilla asiakastiedoillasi.

Sähköpostilla osoitteeseen osm@pohjoistavoimaa.fi. Viestin otsikoksi kannattaa kirjoittaa "Muuttoilmoitus". Muista ilmoittaa vähintään henkilö- ja yhteystietosi, edellinen osoitteesi ja sopimuksen päättymispäivä sekä uusi osoitteesi ja sopimuksen toivottu alkamispäivä.

Soita asiakaspalveluumme 010 287 7800. Asiakaspalvelumme palvelee arkisin klo 8-16.  Lue lisää: Muuttajan muistilista