Mobiilisovelluksesta

K: Millaisia ominaisuuksia Pohjoista voimaa -mobiilisovelluksessa on?
V: Pohjoista voimaa -mobiilisovelluksen avulla seuraat helposti sähkönkulutustasi, saat nopeasti yhteyden asiakaspalveluun, pyydät sähkötarjouksen ja pysyt ajan tasalla etuasiakaseduista, kampanjoistamme ja tapahtumistamme. Spot-hintavahti seuraa puolestasi sähkön tuntihintoja ja sähkökatkon sattuessa voit tarkistaa häiriötilanteen kätevästi valtakunnalliselta häiriökartalta. Sovellukseen on helppo kirjautua Energiatilin tunnuksillasi.

K: Millä laitteilla/käyttöjärjestelmäversioilla sovellus toimii?
V: Käyttääksesi sovellusta tarvitset älypuhelimen tai tabletin, jossa on iOS- tai Android-käyttöjärjestelmä. Windows Phone -tukea sovelluksella ei valitettavasti ole.

K: Voiko Pohjoista voimaa -mobiilisovellusta käyttää myös tietokoneella?
V: Sovellusta voi käyttää vain mobiililaitteella. Tietokoneella pääset seuraamaan sähkönkulutustasi Energiatilillä, etuasiakaseduista, kampanjoistamme ja tapahtumistamme saat tietoja verkkosivuiltamme.

K: Miten lataan Pohjoista voimaa -mobiilisovelluksen puhelimeeni?
V: Hae maksuton sovellus mobiililaitteesi sovelluskaupasta hakusanalla "Pohjoista voimaa" ja lataa se puhelimeesi. Android-laitteiden kauppa on Google Play ja iOS-laitteiden AppStore.

K: Onko sovelluksen käyttö maksullista?
Sovelluksen voit ladata ilmaiseksi. Tiedonsiirron käyttökulut määräytyvät operaattorisi hinnaston mukaisesti. Jos käytät wlan-yhteyttä, puhelinliittymän datayhteysmaksua ei kerry.

K: Miksi minun pitää kirjautua sisään sovellukseen?
V: Sovellukseen ei ole pakko kirjautua, mutta kirjautumalla saat käyttöösi kaikki sovelluksen ominaisuudet. Kirjautuneena käyttäjänä voit seurata sähkönkulutustasi, käyttää etuasiakaskorttiasi sekä tarkastella omia asiakastietojasi. Etuasiakaskortti on valmiina sovelluksessa, kun sinulla on voimassa oleva sähkösopimus Oulun Sähkönmyynnin kanssa.

K: Mistä saan Energiatilin tunnukset?
V: Energiatilin käyttäjäksi voivat rekisteröityä osoitteessa www.energiatili.fi kaikki Oulun Energian, Oulun Sähkönmyynnin, Oulun Energia Siirto ja Jakelun, Kemin Energian, Keminmaan Energian, Raahen Energian, Rantakairan Sähkön, Tenergian ja Tornion Energian sähkö- ja kaukolämpöasiakkaat. Voit rekisteröityä käyttäjäksi tunnistautumalla palveluun verkkopankkitunnuksillasi tai sähkö- tai kaukolämpölaskusi tunnistetiedoilla. Lisäksi sinulla tulee olla voimassa oleva sähköpostiosoite.

K: Kirjautuminen Energiatilin tunnuksilla ei onnistu. Mitä teen?
V: Tarkista, että olet kirjoittanut käyttäjätunnuksesi ja salasanasi oikein. Jos saat silti virheilmoituksen, ole hyvä ja ota yhteyttä Pohjoista voimaa asiakaspalveluumme. Yhteydenotto tapahtuu helposti suoraan mobiilisovelluksesta eikä se vaadi kirjautumista.

K: Minulla on käytössä perinteinen etuasiakaskortti. Saanko sen myös mobiilisovellukseen?
V: Kyllä saat. Etuasiakaskortti on valmiina sovelluksessa, kun kirjaudut sovellukseen Energiatilitunnuksillasi.

K: Miten saan apua, jos en osaa käyttää Pohjoista Voimaa mobiilisovellusta?
V: Ota yhteyttä Pohjoista voimaa asiakaspalveluumme.

K: Kuinka nopeasti sähkön kulutustiedot päivittyvät järjestelmään?
V: Kulutustietoja haetaan etäluettavilta mittareilta tyypillisesti joka yö ja näet mobiilisovelluksessa yleensä kulutustiedot edelliseen päivään asti. Välillä tietojen päivittymisessä voi olla viivettä.

K: Näkyykö mobiilisovelluksessa myös kaukolämmön kulutustiedot vai pelkästään sähkö?
V:
Aluksi vain sähkön kulutustiedot ovat saatavilla, kun kirjaudut sovellukseen Energiatilitunnuksillasi. Jatkokehitysvaiheessa myös kaukolämmön kulutustiedot tuodaan sovellukseen.

K: Mistä sovellus saa asiakastietojani käyttöön ja miten tietoturvallisuus varmistetaan?
Kirjautuneena käyttäjänä Pohjoista voimaa -mobiilisovellus saa asiakastietosi Energiatililtä. Noudatamme asiakastietojen käsittelyssä henkilötietolakia.

K: Miten saan Pohjoista voimaa etuasiakaskortin?
V: Etuasiakaskortin saat, kun sinulla on sähkösopimus Oulun Sähkönmyynnin kanssa. Kortti on valmiiksi ladattu ja heti käyttövalmis, kun kirjaudut mobiilisovellukseen. Jos olet sähkönsiirron asiakas, saat etuasiakaskortin tekemällä sähkösopimuksen kanssamme. Tarjouspyynnön voit lähettää helposti mobiilisovelluksella.

K: Miten poistan Pohjoista voimaa -mobiilisovelluksen?
V: Sovelluksen saat poistettua laitteesi asetusten sovellushallinnasta.

K: Minne voin antaa palautetta sovelluksesta?
V: Kaikki palaute on meille jatkokehityksen kannalta hyvin tervetullutta. Palautetta voit lähettää sovelluksen yhteydenottolomakkeella tai sovelluskaupassa.